2007-01-27

Tiscali ADSL... 30 Euros/month for 32 Kb Upstream? Is this a good provider?

Here is the text I submitted to Tiscali Customer Care 1 hour ago.....
I will keep you informed about any future develop of this issue.
An Italian version's included

Hello,
I'm the IT Pros of the Legal Firm that subscribed the contract in subject.
Since they decided to deploy a Remote Assistance on their machine, I checked the system downstream/upstream rate.
Downstream is about 1 Mb/sec (not really the cutting edge, but they don't care about this).

Upstream is a shame: a top rate of 32 Kb/sec!
The amount of the contract these lawyers and attorneys subscribed a lot of time ago, is about 30 Euros/month.
For the same price, competitors grant an average upstream rate of 256 Kb/sec.
So, please, check these customers MUX records and set up a larger upstream rate.

From time, Tiscali downrate grew up to reach the promised 6 Mb/sec (even if slowed down from typical Tiscali net jam); uprate, otherwise, remained the same.
To oher Tiscali customers in the same area and with the same ADSL subscriptions, different Performances are granted.
Please, let me do my job and don't push me to force my customer to give up with Tiscali services.

Regards

http://vistaultimate.blogspot.com

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Questo l'originale italiano da me inviato:

Salve,
sono la consulente IT dello Studio Legale titolare del contratto in oggetto (6Mega ex 2).
Avendo optato per un tipo di assistenza in remoto, ho misurato la capacità d downstream e upstream del sistema.
Il downstream è mediamente attorno al megabit/sec (e questo può pure andare anche se tutt'affatto brillante).
L'upstream è scandaloso: 32 kbit/sec di punta massima.
Il contratto che i miei clienti hanno sottoscitto oramai molto tempo fa, ha un importo di circa 30 Euro/mese ivati.
Per quelle cifre vs. concorrenti garantiscono un upstream, magari non sempre garantito, ma più o meno attorno ai 256 kbit/sec.
Vi prego di verificare il Record del mio cliente sul Mux locale e di apportare i necessari aggiornamenti di banda.
Nel corso del tempo, infatti, il downstream si è evoluto (anche se strozzato dalle storiche congestioni tiscaliane dei server), l'upstream è rimosto all'epoca dei 56k.
Ad altri clienti Tiscali, in diverse zone di Padova, sono garantite, con analoghi abbonamenti, Performance ben diverse.
Vi prego di lasciarmi lavorare con agilità e di non costringermi a consigliare in maniera radicale il cliente.

Cordialità

Stefania Castelli
http://vistaultimate.blogspot.com

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